Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Gunilla - 31 oktober 2009 18:36

Det tar tid att få sår i själen.....

Men när vissa slår, går det hål på en gång.....

Jag vill ge tillbaks , men det är tomhet, bara tomhet ivägen

Som det tar tid att färdas igenom...


Första 4 raderna av texten är tagen ur UNDERBARA EVA DAHLGENS "SÅ LÅNG TID" från 1982



Min själ gråter.... vrider sig i smärta

här sitter jag åter igen med blodet sipprande

nedför min trasiga kropp...


Blod överallt... på mina händer...

det går inte att torka bort...

torkar och torkar...

det går inte att torka bort


Blodet är en påminnelse att jag åter har förlorat,

förlorat ......

Dax att ta nya tag..... resa sig...

ta nya tag... le och ta nya tag

trycka undan,le och ta nya tag


Ni ser inte blodet...

Ni vill inte se blodet...

Ni vill bara ha mer av min själ

Ni är blodsugare av värsta sort...


Bara tillfredställelsen finns där är ni nöjda

Jag har alltid gett..

och gett..

och gett ..

och gett..


Men Jag går sönder....blodet pumpar ut...

det går inte att stoppa...

Jag ger upp...

Jag ger upp.....

Jag ger upp.......


Det tar tid att få sår i själen,,,, men när vissa slår går det hål på en gång....








Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards